S’inicien uns treballs de gestió forestal estratègica a Pallejà

Les actuacions pretenen reduir el risc d’incendi en dues finques que van patir danys importants durant el temporal Glòria

Pallejà fGestió forestalorma part del Projecte de Gestió Forestal per a la Prevenció d’Incendis al Baix Llobregat, liderat per la Diputació de Barcelona i amb la col·laboració del Consell Comarcal del Baix Llobregat i dels ajuntaments implicats.

El programa d’actuacions d’aquest projecte per al 2020 va identificar dues finques de Pallejà que necessitaven una actuació urgent per la seva vulnerabilitat i el seu elevat risc d’incendi forestal.
Regidoria de Medi Ambien/Pallejà

Pallejà suspèn les festes majors d’estiu

Les mesures establertes per les autoritats sanitàries són incompatibles amb el desenvolupament de les activitats

La situació actual derivada de la pandèmia de la COVID-19 i les perspectives d’evolució dels propers mesos han portat a l’Ajuntament de Pallejà a prendre la difícil decisió de suspendre la Festa Major d’Estiu i la Festa Major de Fontpineda, així com totes les propostes culturals, esportives i recreatives que se celebraven en les setmanes prèvies.

Les mesures de prevenció establertes per les autoritats sanitàries són incompatibles amb el desenvolupament de les activitats i, per tant, l’Ajuntament considera que no es podria garantir la seguretat de la ciutadania. Recordem que la Festa Major d’estiu és una de les celebracions més participatives, durant la qual els pallejanencs i pallejanenques omplen els carrers, assisteixen als concerts i espectacles infantils, fan un mos en les barres ubicades davant del Castell i gaudeixen de les propostes organitzades per les entitats i col·lectius locals.

Des del consistori valoren el gran sacrifici que estan fent els veïns i veïnes del municipi des de l’inici del confinament i no es vol posar en risc la salut de la ciutadania. És per això que no poden permetre celebrar activitats que podrien ocasionar un rebrot de la malaltia i perdre tot el que la societat ha avançat en aquests dos mesos per acabar amb la pandèmia.

El consistori estudiarà la possibilitat de traslladar la Festa Major d’Estiu i la Festa Major de Fontpineda a mesos posteriors, quan la situació sanitària ho permeti i la ciutadania es pugui retrobar i festejar sense cap risc.

Nou conveni amb l’AMB per a garantir el bus urbà

Aquest acord és un primer pas necessari per aconseguir que l’ens metropolità assumeixi el servei del bus urbà i quedi integrat en la zona tarifària

L’Ajuntament de Pallejà ha signat un conveni de col·laboració amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per a establir el sistema de finançament i les característiques tècniques que han de regular la licitació del servei de transport urbà a Pallejà, un procés que durà a terme l’ens metropolità. L’aprovació dels plecs i la convocatòria, però, requeriran la validació dels aspectes tècnics (com els itineraris, els horaris o les freqüències de pas) per part d’una comissió de seguiment formada per representants de les dues institucions.

El servei de bus urbà el presta l’Ajuntament des de l’any 2010 amb la voluntat de facilitar la mobilitat dels veïns i veïnes dins el municipi. El darrer contracte de la prestació del servei ha finalitzat, estan en pròrroga. Per la nova contractació, l’alcaldessa, Ascensión Ratia, va demanar a l’AMB que s’iniciés el procés de licitació del servei atès que és l’ens metropolità el que té les competències sobre els serveis de transport públic col·lectiu dels municipis del seu àmbit territorial.

El conveni tindrà una durada inicial de quatre anys que es podran prorrogar, però la intenció és que estigui en funcionament el nou servei abans del primer termini. La signatura d’aquest conveni és només un primer pas per aconseguir que l’AMB assumeixi el cost del servei de bus urbà a Pallejà i que aquest transport s’integri en la zona tarifària, oferint així importants avantatges als veïns i veïnes del municipi.

 

La deixalleria torna a donar servei

  • Deixalleria municipal

L’equipament obrirà a partir de demà per garantir que treballadors i treballadores puguin gestionar els residus derivats de la seva activitat

Després de la reducció de les mesures de confinament decretades per l’Estat, que ha permès als treballadors i treballadores d’alguns sectors no essencials tornar a la feina, l’Ajuntament ha valorat la necessitat de donar servei a aquells professionals que necessiten gestionar els residus derivats de la seva activitat. És per això que a partir de dimecres dia 22 d’abril la deixalleria municipal tornarà a oferir el seu servei només per a persones autònomes i comerços que estiguin en actiu. Els particulars no podran fer-ne ús  atès que el desplaçament fins a un centre de gestió de residus no és cap de les opcions previstes en el Reial Decret que regula l’estat d’alarma.

L’horari provisional de la deixalleria serà de dilluns a divendres de 9 a 14 hores, i dissabtes de 10 a 14 hores. L’accés a l’interior del recinte es farà d’un en un. Per tant, la porta romandrà tancada i caldrà fer cua a l’exterior, dins dels vehicles o mantenint la distància de seguretat. Per tal d’evitar nous contagis i garantir la salut i seguretat de les operàries i les persones usuàries, caldrà portar guants i mascareta per accedir al recinte i seguir en tot moment les indicacions establertes. Per a més informació es pot trucar al telèfon 93 663 26 62.

Es recomana a tots els veïns i veïnes que tinguin materials susceptibles de ser portats a la deixalleria (electrodomèstics, mobles, fustes, residus especials, etc.) que els reservin en els seus domicilis fins a la finalització del confinament. Des del consistori també es volen fer arribar a la ciutadania altres consells de l’Agència de Residus de Catalunya per a la gestió dels residus domèstics, com evitar el malbaratament alimentari, organitzar les compres sense acumular més del necessari, guardar la roba de la qual ens vulguem desprendre, per a no sobrecarregar els contenidors de residus tèxtils i maximitzar la separació i la recollida selectiva de les diferents fraccions generades de manera habitual a les llars.

Així mateix, es recorda que les mascaretes, els guants i les tovalloletes s’han de dipositar en una bossa de plàstic tancada i gestionar-les com a fracció resta. Cal rentar-se les mans abans i després de fer el lliurament dels residus, extremar la neteja i seguir les recomanacions establertes pels ens locals.

Els tràmits municipals es poden fer utilitzant l’idCAT

Es tracta d’un sistema d’identificació basat en l’enviament d’una contrasenya d’un sol ús al telèfon mòbil

L’Ajuntament de Pallejà recorda a la ciutadania que la majoria dels tràmits municipals es poden fer via telemàtica, a través de la Seu electrònica. Els veïns i veïnes poden fer qualsevol gestió sempre i quan facin servir algun sistema d’identificació i signatura electrònica. Un d’aquests sistemes és l’idCAT Mòbil, una eina fàcil i segura basada en l’enviament d’una contrasenya d’un sol ús al telèfon mòbil. Per a poder utilitzar-lo, només cal ser major de 16 anys.

Tancament de l’oficina de l’ORGT

L’atenció al contribuent es mantindrà per via telemàtica i a través de telèfon i correu electrònic

La Diputació de Barcelona informa que, davant la situació d’Estat d’Alarma, ha decidit adoptar mesures excepcionals amb la finalitat de reduir al màxim la propagació del Covid-19. En aquesta línia, es mantindran tancades fins a nou avís les oficines centrals i territorials de l’Organisme de Gestió Tributària (ORGT) així com els seus punts d’informació.

  • idCAT mòbil

 

Primeres mesures econòmiques per pal·liar els efectes del coronavirus

L’Ajuntament ha decidit ajornar el pagament d’alguns impostos i taxes municipals durant el temps que duri l’emergència sanitària.

1. Suspenem el cobrament de les quotes de determinats serveis com són la llar d’infants municipal, l’Escola de Música i el taller de manualitats. La suspensió del cobrament serà efectiva fins que es reiniciï la prestació d’aquests serveis.

2. Ajornem el pagament de l’Impost de Béns i Immobles (IBI), l’Impost de Vehicles i la taxa d’escombraries. Un cop la situació es normalitzi, es fixarà un nou calendari de cobrament amb l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona.

En el cas del comerç local:

1. Suspenem el cobrament de la taxa de terrasses per l’ocupació de la via pública perpart dels bars i restaurants.2. Compensem del cobrament de la Taxa d’escombraries comercials la part corresponent als dies de tancament obligatori

3. En el cas dels paradistes de productes no alimentaris, es descompta de la Taxa del mercat setmanal la part corresponent als dies de tancament obligatori.

Al mateix temps, es posa en marxa un Pla de reactivació de l’economia local, amb ajuts i bonificacions per a fer front als pagaments i oferint flexibilitat a la ciutadania a l’hora de fer front a les seves obligacions tributàries.

En l’àmbit social, l’Ajuntament treballa en l’elaboració d’un pla d’ajuts a les famílies, mantenint aquells que ja es donen des de Serveis Socials. Així mateix, es fa un seguiment i control dels casos confirmats de coronavirus al municipi i es té especial cura amb la gent gran per a garantir que tinguin cobertes les seves necessitats bàsiques.

+INFO CORONAVIRUS :
http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/

HORARI D’EMERGÈNCIA BUS URBÀ: + info: ww.pallejà.cat

Canvis en els horaris del servei de bus urbà

  • Bus urbà de Pallejà

    Bus urbà de Pallejà

  • Nous horaris del bus urbà

    Nous horaris del bus urbà

19/03/2020

La situació actual derivada del COVID-19 ha obligat a prendre mesures preventives per a reduir l’ús del transport públic

A partir de demà divendres, dia 20 de març, el servei de bus urbà veurà modificat el seu horari a causa de la situació creada pel coronavirus (COVID-19). La mesura consisteix en reduir la freqüència de pas del Fontpibus amb la voluntat de seguir les indicacions de les autoritats competents i intentar reduir l’ús del transport públic per part de la ciutadania.

Tot i així, s’ha mantingut el servei en les considerades hores punta per tal que puguin utilitzar el bus urbà totes aquelles persones que necessiten fer ús d’aquest transport per anar a treballar.

 

Des de l’Ajuntament de Pallejà es recorda que és necessari complir amb les instruccions decretades per l’estat d’alarma atès que aturar la propagació del coronavirus és una responsabilitat de tots,